dinsdag 14 juni 2011

Poepsimpele pennenzakken!!

Dit bedoelde ik dus met: ' een mens moet nadenken als hij op het punt van bevallen staat!'....
Binnenkort is het weer einde schooljaar en dus moeten de juffen, die Frie en Sus een heel jaar lang verwent, beziggehouden hebben en vooral veel bijgeleerd hebben, eens deftig bedankt worden!!
Daarom maakte ik dus een stel poepsimpele pennenzakken voor Juf Carine, Juf Anne en Juf Lore naar voorbeeld van Missy N. 
En die zien er zo uit:



Dank je wel Nele voor de tutorial, het was even prutsen en ze zijn uiteraard niet zo deskundig afgewerkt als de jouwe, maar ik ben er toch fier op!!
De stofjes zijn die van superbuzzy , een Amerikaanse Site, maar bambiblauw heeft er nu ook een aantal van in stock en die site is lekker Belgisch en lekker dicht in de buurt ( als je tenminste van in-om-rond Leuven bent)!!
Ik ben ook nog niet zo goed in labeltjes innaaien, nog even oefenen...Janlief vond die met de appeltjes de leukste en ik stak er nog een paar mooie, felgekleurde pennen van de Hema in.  Zo kunnen de juffen volgende schooljaar met een mooi-poepsimpele-gevulde-pennenzak starten!! Nu enkel nog een bedankkaartje en hup, Frie en Sus hebben een kadoo voor de juf!!

Nog iets waar ik mee bezig was  ( en al lang af was, maar nog geen tijd gehad om ze te posten), was de vlaggenlijn voor Ling ( want dat is de werknaam voor de baby in de buik...van LieveLING).
Hier is ze dan:




Om de duffe ziekenhuiskamer op te frissen, zodat vrienden, familie en collega's gaarne naar onze nieuwe 3de komen kijken!!
Toen Sus geboren werd hadden we een vlaggenlijn van Hipkid, dat is een webwinkeltje uit de buurt, heel mooi, maar die vlaggenlijn toen, was wel één van de aanleidingen om te leren stikken.
Deze vlaggenlijn is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn, want ze zijn zo leuk om te maken en leuk om kadoo te doen!!  Ik kan je niet doorverwijzen naar een tutorial, maar moeilijk zijn ze niet om te maken en als je goed zoekt tussen de blogs vind je er zeker en vast meerderen tutorials van ...
Nog een foto van een eerder gemaakte lijn:

Met stofjes die ik thuis nog liggen had en sorry voor de kreukels , maar ik heb ze uit de vlaggendoos gevist om ze te kunnen showen!!
Vanavond is er weer een nieuwe aflevering van de sToffen madammen, ik kijk er al naar uit, want er zijn nieuwe plannen... en vanavond wil ik ook eindelijk verder werken aan het blauw-rode t-shirt voor Sus, want bij de madammen hebben ze een overlock en dat heb ik niet!! Dus bij deze een oproep: 'Iemand een tweedehands overlock die in de weg staat of te koop staat????...LET ME KNOW!!!' Dank-je-wel!!

En tot snel,
Herre***

4 opmerkingen:

  1. De jufkes gaan inderdaad blij zijn met zo ne schone pennenzak en gelijk hebt ge dat ge de ziekenhuiskamers wat fleuriger maakt! Tot vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Nice work beejbie ;-)
    Ik haalde mijn overlock bij www.matri.be, allemaal jonge 2de handstoestellen, in alle soorten, maten, merken en prijzen en ik ben er wel content van.
    Tot straks! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, ziet eens daar! De pennenzakjes zijn tof! Leuke stofjes, ik vind de kikkertjes het leukst. Zeg, dan gaan wij straks vechten want ik wil ook overlocken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super die pennenzakjes! Jaloers op de juffen!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen